fbpx
מגשרת ועו"ד חגית שקד גווילי
יצירת קשר
לקוחות מספרים
יוני 19, 2020

כיצד נחלק את הרכוש המשותף?

image

אחד הנושאים היותר מורכבים בגירושין הינו חלוקת הרכוש המשותף שצברו בני הזוג.

הרכוש כולל נכסים מוחשיים – נדל"ן, חשבונות בנק, קרנות פנסיה, קופות גמל וגם נכסים לא מוחשיים – מטבעות דיגיטליים, מניות, אופציות וזכויות קניין רוחני.

חוק יחסי ממון קובע, כי כל הנכסים שנצברו במשותף במהלך חיי הנישואין יתחלקו באופן שווה בין בני הזוג בזמן פרידה. החריג לכך הינם כספי ירושה ומתנות. מה קורה במצב שהירושה/מתנה נטמעת ביחסים המשותפים? כמו במצב שכספי הירושה או המתנה שימשו לבניית בית משותף? בהעדר הסכם ממון/הלוואה/רישום מפורש ברשויות המקרקעין "שצובע" את אותם סכומים ייטמעו הסכומים כנכס שנצבר במשותף. כשנחתם הסכם ממון לפני או במהלך החיים המשותפים הוראותיו יגברו על חזקת השיתוף. חשוב מאוד לנהל את הגישור אצל עורך הדין בקיא בחוק ובפסיקה כדי למקסם את זכויותיכם ולהגיע להסכם הוגן וארוך טווח.

אם קיבלתם החלטה על פרידה מוזמנים ליצור איתי קשר.

באמצעות הניסיון והידע שצברתי במשך למעלה מעשרים שנה אסייע לכם להגיע להסכמות מחייבות, כפי שקרה ב – 95% מהמקרים שטופלו על ידי. נגבש הסכם ארוך טווח שנותן מענה לכל הסוגיות המשפטיות והכלכליות.

בהתאם להנחיות משרד הבריאות אני ערוכה לקיים פגישות בשיחת וידאו. יש לכם שאלות על הליך הגירושין? על הפגישה איתי, ועל איך זה עובד? כתבו לי הודעה פרטית ונתאם שיחה בהקדם.

יצירת קשר

תודה, ההודעה נשלחה בהצלחה.

דילוג לתוכן