fbpx
פברואר 14, 2021

גישור מקוון – האם הוא כאן כדי להישאר?

גישור מקוון – האם הוא כאן כדי להישאר?

"לעולם אל תבזבז משבר טוב", אמר וינסטון צ'רצ'יל.

האם מגפת הקורונה – המכה בשגרת חיינו ללא רחם – עשויה חלילה להתבזבז?
ברשימה זו אציע נקודת מבט, שהופכת את אילוצי הגישור המקוון שנכפה עלינו בעקבות המגפה להזדמנות פז לצמיחה ולשגשוג מקצועיים.

כוחו וערכו המוסף של הגישור בעיקרו נעוץ באותו מפגש בלתי אמצעי, בישיבות הנפרדות עם הצדדים, בקשר העין, באיכות השיח והאמון שנרכש לאור התרשמות אישית ישירה מהמגשר/ת והתהליך הנסמכת על החושים כולם. כיצד ינהל אפוא המגשר את מסע התרת הסכסוך וגיבוש ההסכמות הנדרשות, תחת שלטון הצללים של מגה משבר, שמחלחל תחת אושיות התקשורת הבין-אישית ומונע מפגש פנים-אל-פנים?

לרשותנו עומדת טכנולוגיה מתוחכמת ומרובדת המעניקה מענה מידי ומקיף לצורך הבלתי פוסק שהמגפה אף העצימה, שירותי גישור מקצועיים מקוונים. כל מגשר/ת ונטיותיו/ה הטכנולוגיות, כל פלטפורמה, על חוזקותיה וחולשותיה.

היתרונות הגלומים בגישור המקוון רבים ומגוונים: גמישות; המשכיות כמעט בכל הנסיבות; חסכון של זמן וכסף (נסיעות, חניה וכיו"ב); היתכנות של יוזמה מהירה והתערבות כמעט מיידית במשבר אפילו בשלביו המוקדמים; אפשרות להצגה, שיתוף ועריכה של מסמכים באופן דיגיטלי; הזדמנות לחשיפה מעמיקה יותר, בהינתן סביבה – פיזית – בטוחה ומגוננת; אופציה לזימון ולמעורבות מיידיים של ברי סמכא בסכסוך, שעשויים לתרום להבאתו לכלל גמר.

כמובן שניהול גישור מקוון מחייב הכנה מדוקדקת מראש. בנוסף, תמיד רצוי להכשיר לפחות חלופה טכנולוגית אחת, המותאמת לצרכים ולנסיבות המשתנים, אליה ניתן לעבור במידת הצורך.
קיימת קורלציה מבורכת בין רמת ההשקעה והחשיבה והביצוע המוקדמים, לבין הצלחת עצם ניהול הגישור המקוון. בל נשכח את הכלים המתקדמים שהטכנולוגיה כיום מאפשרת לצורך ניהול גישור בקבוצות גדולות, תיקים מסחריים חוצי גבולות, ריבוי יועצים משפטיים ומורכבויות נוספות.

לצד כל היתרונות, שוכנים החסרונות. אתמקד בגורם האנושי.
אין לשכוח או להזניח את עושרה ועומקה של תקשורת פנים אל פנים ואינטראקציה וקשר אמיתיים. הללו מחוללים איכות נדירה שהטכנולוגיה בהכרח מחמיצה. מדובר בקשר משמעותי, דיון ישיר ודיאלוג פרודוקטיבי. האם אמון אותנטי עשוי באמת להיבנות בין אנשים מרחוק? האם הבנה מעמיקה בת השגה מבעד למסך? האם ביטוי אמיתי של אמפתיה אפשרי? או שמא זורם בינינו קשר המתרחש ומזין את הרוח האנושית עת אנו שוהים בחדר אחד ?
אני משיבה בחיוב רבותי.
יחד עם זאת, אין להתעלם מהיתרונות הברורים שמעניקה לנו הטכנולוגיה, יתרונות שנחשפנו אליהם ביתר שאת בתקופת המשבר ויישארו איתנו גם בהמשך בסכסוכים המתאימים ובשילוב עם המפגשים האישיים. בינתיים – רק בינתיים – נרתום בכל הכוח והרגישות את הטכנולוגיה לטובת סיום סכסוכים. את המשבר לא נבזבז.

יש לכם לקוח המעורב בתביעה משפטית שהליך הגישור יכול לשרת את רצונותיו וצרכיו? מוזמנים ליצור קשר לתיאום הליך.

יצירת קשר

תודה, ההודעה נשלחה בהצלחה.

דילוג לתוכן